З розвитком ринкових відносин і посиленням конкуренції на ринку питання стратегічного планування набирає все більшого значення. Все більше і більше підприємств розуміють, що без чіткого стратегічного плану вони швидко втратять конкурентоспроможність і своє місце на ринку.
Стратегічний план - це постановка перспективних цілей підприємства та шляхів їх досягнення.
Стратегічний план підприємства тримається на чотирьох китах:
- Аудит ресурсів і можливостей підприємства
- Аналіз ситуації на ринках підприємства
- Аналіз конкуренції на ринках підприємства
- Аналіз споживачів на ринках підприємства
В результаті ми отримуємо точну інформацію виходячи з питань:
- Як розвивається ринок підприємства і як він буде розвиватися у перспективі?
- Чи існує достатньо місця на ринку для розвитку?
- Які методи конкурентної боротьби використовують конкуренти, у чому їх сильні і слабкі сторони?
- Якими ресурсами і можливостями володіє підприємство для охоплення частини ринку?
- Які напрями діяльності представляються найбільш перспективними?
- В яких напрямках можна отримати конкурентні переваги?
- Які групи покупців існують на ринку?
- Чому покупці вибирають той чи інший продукт?
- Чому покупці віддають перевагу?
- Який алгоритм прийняття рішення про купівлю?
- Яким чином найбільш ефективно донести до покупця інформацію?
На основі отриманої інформації виявляються найбільш перспективні напрямки діяльності і в цих напрямках розробляється стратегія позиціонування.
Позиціонування - розробка таких показників, які дозволяють чітко відрізнити підприємство і його продукцію від продукції конкурентів і тим самим забезпечують конкретні конкурентні переваги на ринку. На основі обраної стратегії позиціонування розробляються стратегічні цілі підприємства на запланований період часу. Цілі повинні бути вимірюваними та досяжними. При цьому стратегічний план передбачає чітке визначення того, за рахунок чого можуть бути досягнуті дані цілі.
На основі вибраних цілей і шляхів їх досягнення розробляються тактичні завдання підприємства:
- Виробничий план
- План персоналу
- Товарна і цінова стратегія
- Стратегія просування
- Рекламна політика
- Фінансова програма
- Чітке планування тактичних завдань підприємства дозволяє проводити моніторинг процесу реалізації стратегічного плану і контролювати всі етапи та їх відповідність наміченим цілям.
Окремим випадком стратегічного планування є бізнес-планування. Як правило, бізнес-план це документ написаний з певною метою і тому більш формалізований під завдання даної мети. Цілями бізнес-планування можуть бути: оцінка перспективності нової ідеї або напрямку бізнесу, пред'явлення плану інвестору, кредитній організації або майбутньому партнеру, отримання коштів по різних державних програмах. Структура бізнес-плану на сьогодні чітко регламентована. Найбільш популярними стандартами бізнес планування сьогодні є рекомендації TACIS та вимоги UNIDO, їм надають перевагу, як зарубіжні компанії, так і великі вітчизняні інвестори.
Якщо Вам необхідний чіткий план розвитку вашого підприємства, дзвоніть нам за телефоном (032) 235-79-74 або (067) 303-22-73 або напишіть на e-mail Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. . Ознайомившись зі специфікою Вашого бізнесу, ми зможемо адаптувати нашу пропозицію для Вашої компанії і провести її презентацію.